سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 0
بازدید دیروز : 7
کل بازدید : 13335
کل یادداشتها ها : 21
خبر مایه


مراسم تجلیل از عوامل اجرایی برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی جاده ولایت در سال 94 و جلسه هماهنگی برگزاری این جشنواره در سال 95 با حضور مسئولین وزارت ورزش و جوانان و مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، جشنواره فرهنگی ورزشی رضوی چندین سال است که در بخش‌های مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی در آستانه ولادت امام رضا (ع) برگزار می‌شود، اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی برای 6 سال پیا پی با برگزاری دو امدادی جاده ولایت بخش ورزشی این جشنواره را برگزار می‌کند.

دو امدادی جاده ولایت هر سال از محل مزار شهدای شلمچه آغاز می‌شود و دوندگان پس از عبور از 5 استان کشورمان در سالروز ولادت امام رضا (ع) به شهر مقدس مشهد و حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند، این برنامه فرهنگی به همت اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی 6 سال است که در حال برگزاری می‌باشد و اما در 3 سال اخیر به منظور گستردگی وزارت ورزش و جوانان و برخی نهاد‌های دیگر استانی و کشوری به کمک اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی آمده‌اند.

حال پس از گذشت 6 سال این برنامه با تاکید مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی بر برگزاری هرچه با شکوه تر این حرکت در آستانه هفتمین سال برگزاری خود است به همین منظورعصر روز پنج شنبه 29/11/94 در محل هتل قصر طلایی مشهد جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی رضوی و جاده ولایت در سال 95 و تجلیل از عوامل اجرایی این برنامه در سال 94 برگزار شد.

 این جلسه با حضور مازیار ناظمی رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان، سردار آذرنوش رئیس سازمان بسیج ورزشکاران کشور، امینی مدیرکل دفتر فرهنگی وزارت ورزش و جوانان، کوروش صبوریان مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی، یوسفی مدیرعامل موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی، کعبی زاده مشاورمعاون فرهنگی و پژوهشی وزیر ورزش و جوانان و مدیران کل و معاونان فرهنگی و جوانان 5 استان در طول مسیر برگزاری این برنامه برگزار شد.

 کوروش صبوریان دز این جلسه ضمن خیر مقدم و خوش آمد گویی به حاضرین اظهار کرد: لطف امام رضا (ع) است که به ما توفیق داده تا بتوانیم برای یک سال دیگر در این مسیر گام برداریم، دو امدادی جاده ولایت اقدامی ارزشمند و برزگ است که نیاز به هماهنگی و برنامه‌ ریزی‌های دقیقی پیش از برگزاری دارد و تا لحظه مشرف شدن دوندگان به حرم مطهر رضوی باید تمامی برنامه‌ها به دقت رصد شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی با تاکید بر اینکه نفس برگزاری جاده ولایت حرکتی فرهنگی است، گفت: باید از روتین شدن این حرکت جلوگیری شود و هر سال این برنامه یک باز تولید داشته باشد تا در راستای اشاعه فرهنگ رضوی ما شاهد گستردگی و توسعه این حرکت ارزشمند و اعتقادی باشیم.

وی با تاکید بر اینکه این حرکت باید ملی و حتی فرا ملی باشد، گفت: امام رضا (ع) متعلق به مشهد و استان خراسان رضوی نیست بلکه تمام ایرانیان ارادت عمیقی به امام مهربانی‌ها دارند لذا برای برگزاری هرچه با شکوه تر این برنامه و گسترش آن باید تمامی استان‌هایی که در مسیر این برنامه هستند و سازمان‌هایی که با برگزاری این برنامه ارتباط دارند خلاقیت‌ها و نوآوری‌هایی را از خود نشان دهند.

صبوریان در بخش آخر سخنان خود با اشاره به اینکه تمامی مسئولین ما در تمامی نقاط کشورمان آماده خدمت به امام رضا (ع) هستند،  تصریح کرد: تا برگزاری هفتمین دوره دو امدادی جاده ولایت در سال 95 فرصت کافی جهت برنامه ریزی و تامین نیاز‌ها وجود دارد و با توجه خوبی که از سوی وزارت ورزش و جوانان ودیگر ارگان‌ها به این برنامه وجود دارد می‌توانیم اقدامات مناسبی را برنامه ریزی کنیم به همین منظور در بازه زمانی مشخص باید ستاد‌هایی در استان‌های در طول مسیر با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط و استانداران تشکیل شود.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان در ادامه جلسه یادآورشد: باید برای اقدامات و برنامه‌های خود ساز و کار فرهنگی و یک پیوست رسانه‌ای در بعد تبلیغاتی آماده کنیم هر اقدامی برای دیده شدن نیاز به رسانه و یک نماد دارد که در این راستا می‌توانیم از الگو‌های شاخص و ورزشکاران کشور استفاده کنیم.

مازیار ناظمی ادامه داد: این حرکت برای شناخته شدن بیشتر در نزد جامعه با توجه به ارزش‌ها و اهدافی که دارد نیازمند یک الگو و نماد است که باید با ایجاد آن ما دو امدادی جاده ولایت را به جامع نشان دهیم تا بدین وسیله در رسانه و جامعه دغدغه‌ای برای پیگیری این موضوع به وجود بیاید.

امینی مدیر کل فرهنگی وزارت ورزش و جوانان در ادامه خاطرنشان کرد: در طول مسیر ظرفیت‌های مختلف فرهنگی و مذهبی از طریق اماکن متبرکه وجود دارد که باید از آن‌ها استفاده کنیم قطعا می‌توانیم در هر نقطه‌ای از عبور این کاروان برنامه‌ای خوب و با شکوه داشته باشیم تا بتوانیم به خوبی این برنامه را برجسته کنیم.

وی ادامه داد: این برنامه ظرفیت گسترش در سطوح بین المللی را دارد امیدوارم بتوانیم با پیگیری وزارت ورزش و جوانان این برنامه را در سال‌های آتی از کشور عراق آغاز کنیم.

سردار آذر نوش در ادامه گفت: ما شهدای بسیاری در استان‌های کشور داریم که می‌توانیم به عنوان الگو از این عزیزان استفاده کنیم همچنین ظرفیت زیادی در اماکن متبرکه و مکان‌های مذهبی برای گسترش این کار فرهنگی در طول مسیر وجود دارد اما ما نیاز به پیوست فرهنگی مناسبی در برگزاری این برنامه داریم.

یوسفی مدیر عامل موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی در ادامه جلسه گفت: آستان قدس رضوی در بخش‌های مختلف آمادگی ورود بیشتر به برگزاری این برنامه دارد و در این راستا می‌تواند اقداماتی را که مخصوص آستان قدس رضوی است را در طول مسیر برگزار کند آمادگی کامل داریم و از برگزاری چنین برنامه‌ای حمایت می‌کنیم.

 


  

آیین تجلیل از قهرمانان، مربیان و روسای هیئت های ورزشی موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی با حضور مهندس مهدی عزیزیان؛ قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، در این مراسم که همزمان با شب سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در محل مجتمع ورزش های باستانی و زورخانه ای موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی برگزار شد، جمعی از مدیران ورزشی و اجرایی استان، مدیران زورخانه های مشهد، روسای هیئت های ورزشی استان و تربیت بدنی آستان قدس رضوی، جمعی از اهالی ورزش و پیشکسوتان ورزش زورخانه ای نیز حضور داشتند.
در ابتدای این مراسم حسین یوسفی، مدیرعامل موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی به عنوان میزبان به میهمانان خیر مقدم گفت و با اشاره به حضور ارزشمند قهرمانان آستان قدس رضوی در رشته های مختلف ورزشی گفت: این مراسم فرصتی برای تجلیل از افتخارآفرینی ورزشکاران آستان قدس رضوی است که توانسته اند در مسابقات کشوری و بین المللی حائز رتبه های اول تا سوم شوند.
وی افزود: خرسندیم که در شب سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی این فرصت فراهم شد تا مراسم تجلیل از قهرمانان، مربیان و روسای هیئت های ورزشی آستان قدس رضوی را برگزار کنیم. امیدواریم ورزشکاران استان بتوانند با بهره مندی از ظرفیت های این مجموعه در رشته های مختلف برای کشورمان افتخارآفرینی کنند.
یوسفی با اشاره به فعالیت نخستین مرکز آکادمی ورزش زورخانه ای کشور در مجموعه ورزش های باستانی و زورخانه ای آستان قدس رضوی اظهار داشت: خوشبختانه امشب و در این مراسم شاهد حضور اهالی ورزش باستانی استان هستیم تا نوپهلوانان رضوی که حاصل فعالیت این آکادمی هستند، در حضور پیشکسوتان و بزرگان این رشته ورزشی برنامه اجرا کنند. این نوپهلوانان دنبال کننده منش پهلوانی پیشکسوتان شان هستند و می توانند در آینده چراغ گود زورخانه را روشن نگه دارند.
وی هم چنین با اشاره به اهداف تاسیس موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی، گفت: با توجه به تاکیدات تولیت عظمی آستان قدس رضوی و قائم مقام ایشان مبنی بر اهتمام به گروه سنی نوجوان، موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی شناسایی، جذب و پرورش استعداد های این گروه را به عنوان اولویت فعالیت های خود در نظر گرفته است.
یوسفی فعال سازی کمپ ویژه اوقات فراغت را از جمله اقدامات صورت گرفته در این راستا ذکر و عنوان کرد: 10 هزار نفر از خدمات این کمپ در فصل تابستان بهره مند شدند.
پس از صحبت های مدیرعامل موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی، نوپهلوانان رضوی با حضور در گود زورخانه به اجرای برنامه ورزش باستانی پرداختند. از جذاب ترین بخش های این مراسم «چرخ زدن» نوپهلوانان بود که مورد توجه میهمانان و تشویق حضار قرار گرفت.
در پایان این مراسم نیز از ورزشکاران مدال آور آستان قدس رضوی در مسابقات ملی و بین المللی، روسای هیئت های ورزشی آستان قدس رضوی و مربیان و پیشکسوتان ورزش های باستانی و زورخانه ای استان با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل به عمل آمد.


  




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ